Sunday, January 1, 2012

ads on!

Assalamualaikum money-seeker sekalian,

Baru-baru ni aku banyak fikir pasal duit. Buffer punya buffer, why not letak ads dekat blog? ramai dh kot org bt income through blogging ni. Antara persoalan yang aku runsingkan masa nak letak ads ni:

#Berapa je nak dapat pun
Biarlah berapa pun nak dpt, as long as dapat, itu dh memadai kan. Kalau dok fikir berapa je nak dapat berapa je nak dapat tp xstart bertindak no point jugak kan. No action no gain. Lagipun, rezeki kurniaan Allah, ada usaha kita, Insyaallah Allah tahu apa yg terbaik untuk kita. Allah knows..right? :)

#Bila nk letak ads ni kena byk traffic
kena ada traffic light, polis trafik,... = =
Yes, nak income dari ads yg banyak, traffic kena busy. Which means korg kena mencapub siket lah. Promote blog2 korg supaya banyak yang singgah.(pathetic kan.HAHA) So kena kuatkan smgt jgn segan2 tmbh2 org yg sgt low profile & xmencapub mcm aku ni.

#Kena selalu update
Bila baca requirements nak letak ads tu salah satunya kena update FREQUENTLY. Alahai lemah semangat. Aku bukan takat jarang, xpernah update blog pun dulu. Jadi, kena rajinkan jari berkata-kata!

#Nak post pasal ape je
Bila fikir2 nk kena post byk2, xnak la post sesuatu yg pointless. Aku harap, bila orang singgah blog aku ni, dia dah membuat sesuatu yang beneficial, xnak la view blog aku ni = buang masa. Nak post pasal apa aku buat, aku bukannya hotsetap pun org nak stalk. Aku bukan mcm yuri ngan yoona tu. (- -'') Fikir punya fikir, haa! tau dh nk post mainly pasal apa. Nak tau rajin2 la view. :D

#Ada masa ke?!
Dah la study medic, berangan nk update blog tiap2 hari. Buku medic pun xbukak tiap2 hari. Rasa bersalah nk ngadap blog. Antara blog dan buku medic..ngadap dua2 lah. Arrange your time wisely! Insyaallah, I will. (as if..- -)

ALKISAH

#Google adSense.(xreti lagi masa ni)
Mula2 nak main2 design blog je. Then masa nk tmbah element tu terjumpa Google AdSense. Aku try je lah. Dah register tu, dia kata dia proses dalam masa 5 hari untuk tengok blog aku layak ke x nak letak ads ni. Xdapat sebab language yang aku pakai dalam blog ni diorg xfaham. Yelah, i xspeaking.

#Nuffnang
Usha dulu nuffnang ni. Tengok requirements smua macam ok je. Masih di tahap kemampuan aku. Nuffnang ni asia-pacific punya so Malaysia pun termasuklah so yeayy boleh cakap bahasa Melayu. Maka jadilah suatu petak bernama ads by nuffnang kat sebelah kanan tu. :D

#Innity
Dah siap semua2, senyum sorg2 berangan nanti dapat banyak duit, terasa nak ziarah blog mr.K and ramai2 lagi blogger yang feymes. Noo. :O Mr.K xpakai nuffnang, dia pakai advertlets. Tertanya-tanya la kenapa mr feymes ni xpakai nuffnang. I pun email mr.K kenapa dia pakai advertlets. Jawabnya:

Salam.
Aku pakai innity. Adverlets tu sebagai alternate je. Nak guna nuffnang mmg jangan harap la. And da tak ada iklan lain da yg okay. :)
Sent by BlackBerry® Smartphone

(mr.K reply e-mail aku. ><)

Then aku usha la page innity ni tapi requirements dia kena update DAILY which means more than frequently. Tsk, i'm not such active blogger tapi memandangkan macam lumayan je, i will be someday!

Sore ja, walaupun bunyi macam senang nak generate income through dunia separa reality ni, still, to gain anything you need to give countless effort for countless results! Untuk mereka yang newbie macam aku ni, good luck! yg penting make sure sumber tu halal, diiringi doa mintalah daripada Dia yang Maha Memberi rezeki & yg penting, redha-Nya. Kalau banyak tp xde redha Allah, wake up, u gained nothing actually. May Allah bless All of us. Ameen.

2 comments:

saKINAH said...

dont worry lepas ni i follow blog u k. ;)

:D said...

ahaha kinah ke ni?